VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY

  1. Účelom týchto všeobecných obchodných podmienok (ďalej aj "VOP") je vytvoriť právny rámec vzťahov medzi prevádzkovateľom ubytovania a jeho klientmi, s cieľom zabezpečiť informovanosť klienta o podmienkach poskytovania služieb.
  2. Tieto obchodné podmienky platia pre zmluvy o prenechaní izieb a prázdninových bytov na ubytovanie, ako aj pre všetky ďalšie dodávky a služby poskytované klientom.
  3. Tieto VOP tvoria neoddeliteľnú súčasť každej zmluvy (dohody) a objednávky, predmetom ktorej je záväzok ubytovateľa poskytnúť klientovi určité služby a záväzok klienta uhradiť za poskytnuté služby dohodnutú cenu.
  4. Platí domnienka, že klient sa s týmito VOP oboznámil, ibaže preukáže, že prístup k nim bol obmedzený prípadne zamedzený zavinením ubytovateľa.
  5. Tieto VOP sa stavajú pre ubytovateľa záväznými dňom ich zverejnenia a pre klienta okamihom objednania služby.

I. DEFINÍCIA POJMOV

Pre účely tejto zmluvy sa rozumie:

Klientom - každá fyzická alebo právnická osoba, ktorá uzatvorí s ubytovateľom zmluvu o poskytnutí služieb alebo zašle záväznú objednávku.

Ubytovateľ - objekt prevádzkovaný spoločnosťou A-S-V, s.r.o. (so sídlom Tajov 19, 976 34 Tajov, IČO: 36043052, zapísanej v Obchodný register Okresného súdu Banská Bystrica, oddiel: Sro, vložka č. 6581/S .

Zmluvnými stranami - ubytovateľ a klient.

Službou - akékoľvek služby poskytované ubytovateľom v súlade s jeho predmetom podnikania, najmä však ubytovacie, stravovacie služby.

Individuálnym klientom - spravidla 1 až 9 osôb, ktoré si spoločne objednajú služby ubytovateľa alebo rezervujú ubytovanie u ubytovateľa v rovnakom termíne príchodu a odchodu.

Skupinou - spravidla 10 a viac osôb, ktoré si spoločne objednajú služby ubytovateľa alebo rezervujú ubytovanie u ubytovateľa v rovnakom termíne príchodu a odchodu.

Okamihom úhrady - moment, kedy ubytovateľ získal možnosť disponovať s uhradenými prostriedkami, t.j. dňom ich pripísania na účet, prevzatím v pokladni a pod.

Škodou - skutočná škoda a ušlý zisk. Škoda sa nahrádza v peniazoch; ak však o to oprávnená strana požiada a ak je to možné, nahrádza sa škoda uvedením do predošlého stavu.

II. Uzavretie zmluvy

  1. Uzavretím zmluvy sa rozumie dohoda uzavretá medzi ubytovateľom a klientom o poskytovaní služieb.
  2. Uzatvorením zmluvy sa ubytovateľ zaväzuje zabezpečiť klientovi služby v dohodnutom rozsahu a kvalite, pričom klientovi súčasne vzniká povinnosť zaplatiť ubytovateľovi dohodnutú cenu a nahradiť prípadnú škodu, spôsobenú s čerpaním služieb.
  3. Zmluva vzniká potvrdením objednávky (rezervácie) klienta zo strany ubytovateľa. Potvrdenie môže byť vykonané písomne, faxom, e-mailom.
  4. Zmluvní partneri sú ubytovateľ a klient. Pokiaľ služby ubytovateľa objednávala tretia osoba (sprostredkovateľ), voči ubytovateľovi je povinnou (zmluvnou) stranou sám sprostredkovateľ, ak sa zmluvné strany nedohodnú inak.
  5. V prípade skupinových alebo pravidelne opakujúcich sa objednávok môžu zmluvné strany uzavrieť písomnú rámcovú zmluvu s tým, že dohody dojednané v tejto zmluve majú prednosť pred ustanoveniami týchto VOP. Platnosť VOP však tým nie je dotknutá. To platí aj v prípade individuálnych písomných zmlúv.

III. Ubytovacie služby – individuálni klienti

  1. Ubytovateľ je povinný dať k dispozícii klientovi rezervované izby/byty od 14.00 hod. dohodnutého dňa príjazdu. Klient má nárok na prichystanie rezervovanej izby/bytu pred uvedeným termínom len v prípade, že sa na tom s ubytovateľom pri uzatváraní zmluvy výslovne dohodol. Klient nemá nárok na odovzdanie k dispozícii konkrétnej izby/bytu, ibaže sa s ubytovateľom na tom osobitne dohodol.
  2. Klient je povinný v dohodnutý deň odchodu uvoľniť a opustiť izbu najneskôr do 10.00 hod. dohodnutého dňa odchodu, pokiaľ nebolo vopred dohodnuté inak. V prípade oneskoreného uvoľnenia izby je ubytovateľ oprávnený účtovať poplatok za oneskorené uvoľnenie izby podľa aktuálneho cenníka.
  3. Ak sa klient nenasťahoval do izby/ bytu najneskôr do 23.00 hod. dňa príchodu a pokiaľ nebol výslovne dohodnutý neskorší príchod, ubytovateľ je oprávnený rezervované izby prenechať inému klientovi. Ak klient sa chce ubytovať po 23.00 hod. je povinný to vopred nahlásiť ubytovateľovi.
  4. Ak sa klient ubytuje pred 6.00 hodinou rannou, je povinný uhradiť cenu ubytovania za celú predchádzajúcu noc.
  5. Klient je povinný pri nasťahovaní sa do izby akékoľvek prípadné nedostatky, nezrovnalosti alebo výhrady ihneď po ich zistení nahlásiť u ubytovateľa osobne alebo na telefónom čísle +421 944 531 763. Rovnako je povinný postupovať v prípade, ak zistí akékoľvek poškodenie izby alebo jeho inventáru. V prípade, že ubytovateľ zistí poškodenie izby alebo jej inventáru po ukončení pobytu klienta bez toho, aby klient na tieto skutočnosti upozornil ubytovateľa , je klient povinný nahradiť ubytovateľovi škodu za poškodenie izby alebo jej inventáru v plnom rozsahu.
  6. Pobyt klienta u ubytovateľa upravuje ubytovací poriadok a prevádzkové poriadky. Tieto poriadky sú pre klientov záväzné.
  7. Ubytovateľ je povinný umožniť klientovi uložiť cenné predmety alebo predmety vysokej finančnej, spoločenskej alebo duševnej hodnoty na bezpečnom mieste (trezor). Pokiaľ toto právo klient nevyužije, za prípadnú škodu spôsobenú stratou, zneužitím, poškodením, odcudzením alebo iným spôsobom nezodpovedá ubytovateľ.

IV. Ubytovacie služby – skupiny

  1. Ak nie je uvedené v týchto VOP inak, platia pre ubytovacie podmienky skupín ustanovenia Čl. III. VOP.

V. Ceny za poskytované služby a platobné podmienky

  1. Klient je povinný zaplatiť za poskytnuté služby dohodnutú cenu, to platí aj pre služby, ktoré ubytovateľ poskytol na základe výslovnej požiadavky klienta tretím osobám.
  2. Dohodnutá je cena, ktorá je uvedená v potvrdení rezervácie. Pokiaľ cena nebola takto dohodnutá, platia zverejnené cenníkové ceny.
  3. Ceny uvedené v cenníku ubytovateľa sú konečné a zahŕňajú daň z pridanej hodnoty, nezahŕňajú však miestne dane.
  4. Pokiaľ doba medzi uzavretím zmluvy a poskytnutím objednaných služieb presiahne 4 mesiace, v priebehu ktorých sa zvýšia ceny, môže ubytovateľ dohodnutú cenu primerane zvýšiť, maximálne však o 5% dohodnutej ceny.
  5. K zmene ceny môže ubytovateľ pristúpiť aj vtedy, ak klient dodatočne zmení so súhlasom ubytovateľa počet rezervovaných izieb, rozsah služieb, dĺžku pobytu ap.
  6. Ubytovateľ je oprávnený pri uzavretí zmluvy žiadať platbu vopred.
  7. Ak sa nedohodne vopred inak, podkladom pre vyúčtovanie objednaných a využitých služieb zo strany klienta je daňový doklad – faktúra vystavená v deň odchodu klienta z priestorov ubytovateľa alebo v deň, kedy klient využil objednané služby ubytovateľa. Faktúra musí obsahovať všetky náležitosti stanovené platnými právnymi predpismi SR.
  8. Splatnosť faktúry je 14 dní od jej vystavenia. Faktúra sa považuje za uhradenú dňom, kedy ubytovateľ mohol disponovať uhradenou čiastkou, t.j. deň pripísania príslušnej čiastky v prospech účtu ubytovateľa.
  9. Pri omeškaní s platbou je ubytovateľ oprávnený účtovať úroky z omeškania vo výške 0,5% omeškanej platby za každý deň omeškania.
  10. Započítanie pohľadávky klienta voči ubytovateľovi je možné iba v prípade, že započítateľná pohľadávka klienta voči ubytovateľovi je nesporná alebo právoplatná.

VI. Platobné podmienky

  1. V prípade platby internetovým platobným systémom alebo prevodom z účtu, klient zrealizuje platbu bezodkladne po potvrdení objednávky, najneskôr však do 3 kalendárnych dní, pričom rezervácia bude potvrdená až po pripísaní sumy na účet ubytovateľa. Ak nebude platba pripísaná na účet ubytovateľa do troch kalendárnych dní od potvrdenia objednávky, ubytovateľ má právo predmetnú objednávku stornovať.

  2. Klient si môže vybrať spôsob platby platobnou kartou prostredníctvom Webpay. Umožňuje prijímať platby domácimi, zahraničnými kartami MasterCard, VISA a Diners Club ako aj platby digitálnou peňaženkou MasterCard Mobile.

VII. Záloha na služby

  1. Pokiaľ nie je s ubytovateľom uzatvorená iná písomná dohoda, ubytovateľ je oprávnený požadovať zálohovú platbu v hodnote 50% z celkovej ceny objednaných služieb, a to najneskôr 30 dní pred konaním podujatia
  2. Úhrada zálohovej platby je potvrdením záväznosti zmluvy. Uhradená záloha sa v prípade storna nevracia, slúži ako paušalizovaná náhrada škody (ušlý zisk).
  3. V prípade, že záloha nebude uhradená včas, ubytovateľ si vyhradzuje právo zrušiť rezerváciu bez predchádzajúceho upozornenia.

VIII. Odstúpenie, zrušenie objednávky. Storno podmienky

  1. Klient má právo stornovať objednané služby.
  2. Pri stornovaní objednaných podujatí a služieb náleží ubytovateľovi odškodnenie vo forme storno poplatku, ktorý je určený percentuálnou časťou stanovenej ceny služieb alebo podujatia, v závislosti od množstva osôb, pre ktoré je dojednané podujatie (služby) a časového úseku, ktorý uplynul odo dňa stornovania služby alebo podujatia a plánovaného začiatku poskytovania služieb alebo podujatia.
  3. Pokiaľ nie je stanovené alebo dohodnuté inak, storno poplatky určované z ceny služieb alebo podujatia sú nasledovné:
  4. Pri ubytovaní skupín platia nasledujúce storno podmienky: Pri zrušení záväznej objednávky zákazníkom 7 až 4 dní pred dňom nástupu činí storno poplatok 40% z celkovej ceny za ubytovanie. Maximálne vo výške prijatého preddavku. Pri zrušení záväznej objednávky zákazníkom menej ako 3 dní pred dňom nástupu činí storno poplatok 100% z celkovej ceny za ubytovanie. Maximálne vo výške prijatého preddavku.
  5. Ak bol ubytovateľ zo strany klienta poslaný preddavok prevyšujúci výšku storno poplatku, ubytovateľ sa zaväzuje zvyšok preddavku po odrátaní storno poplatku vrátiť klientovi najneskôr do 7 dní od oznámenia zrušenia pobytu.

IX. Osobitné ustanovenia

  1. Zvieratá nesmú byť prinesené do priestorov ubytovateľa.
  2. Fajčenie je dovolené lev vo vyhradenom priestore. V ostatných priestoroch, (všetkých vnútorných prevádzok a izieb) je fajčenie zakázané. V prípade porušenia tohto zákazu má ubytovateľ právo uložiť klientovi pokutu vo výške 50,-€ za každé zistené porušenie.
  3. K ubytovateľovi nesmú byť vnesené žiadne látky nebezpečnej povahy výbušniny a strelivo, žieraviny, jedy alebo toxické látky, infekčné alebo rádioaktívne materiály.

X. Záverečné ustanovenia

  1. Tieto všeobecné obchodné podmienky a právne vzťahy vzniknuté na ich základe sa riadia slovenským právnym poriadkom.
  2. Pokiaľ by jednotlivé ustanovenia týchto všeobecných obchodných podmienok boli alebo by sa stali neúčinnými alebo neplatnými nie je tým dotknutá platnosť alebo účinnosť ostatných ustanovení týchto všeobecných obchodných podmienok.
  3. Klienti pri realizácii objednávky potvrdzujú súhlas s týmito platnými všeobecnými obchodnými podmienkami ubytovateľa. Ubytovateľ si vyhradzuje právo na zmeny týchto všeobecných obchodných podmienok. Povinnosť písomného oznámenia všeobecných obchodných podmienok je splnená ich umiestnením na dostupných miestach v priestoroch ubytovateľa  a na stránkach https://ubytovaniepodlavice.sk